21/8-09 (Fredag) Lassa igen

Gud vilken morgon det har varit.
För det första så har Milian varit vaken typ hela natten , men det är ju inte så konstigt för han var säkert jättehungrig för han slutade äta runt 7 igår kväll och när man försöker få i han mat så skrek han bara som om det gjorde ont så vi testade vatten  men det funkade inte heller så då testade vi saft (babysaft) inte dte heller gick så jag började bli orolig och bestämde mig imorse att följa Andreas till hans medicin och sen efter gå förbi barn och se vad de säger.
Medans vi gick till Andreas medicin så fick han världens tandvärk och visste knappt vart han skulle ta vägen så vi gick förbi tandläkaren på lassa (han har ändå en tid där på måndag) och de fixade en tid hos jouren på seminaregatan så 20 över 1 skulle han vara där och klockan var nu runt kvart över 10.
Efter vi hade varit och pratat med tanläkaren gick vi förbi barn och fick sitta där och vänta på att doktorn skulle komma , doktorn som visade sig vara en ung kille (yngre än oss) och Andreas fick för sig att jag flörtade med honom ,han blev inte sur på mig utan mer retades med mig om att jag dreglade över honom , Men så var det verkligen inte , inte min smak utan jag var chockad över att han var så ung och var doktor.
Han undersökte då Milian i munnen och sa att han hade en svampinfektion i munnen och de hade de ju sagt till oss i onsdags så vi visste om det , men de hade ju sagt att vi skulle pensla i munnen med Vichy vatten , men det skulle vi inte göra för han hade så pass mycket så det vart medicin till lill grabben som vi ska ge han 4 ggr om dagen och redan nu första gången vi gav han så är det stor förändring och vi har lyckas få i han en flaska välling.
Doktorn vägde honom igen och från i onsdags hade han gått ner 20 g till :( men det var inge fara för de kan tydligen gå ner 5% av sin vikt innan vi ska oroa oss.
Efter vi hade varit där så var jag skithungrig för jag hade inte ätit något på morgonen och jag hade busspengar , men jag valde att köpa mat istället på Dallas, Kebabmål och sen efter det så gick vi tandläkaren och satt där och väntade en halvtimma och när Andreas äntligen fick gå in så sa de att han skulle äta ipren och alvedon över helgen och måndag ska det operera bort 4 visdomständer.
Stackars mina älsklingar det är synd om båda 2 bara jag och Nataz som är rätt pigga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0